Australië update!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sten Renema - WaarBenJij.nu Australië update!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sten Renema - WaarBenJij.nu

Australië update!!

Blijf op de hoogte en volg Sten

29 Mei 2014 | Australië, Cairns

Goeden dag!

Zo’n beetje twee maanden na mijn vorige verhaaltje is het hoog tijd voor een kleine update! Inmiddels ben ik zo ongeveer 2634 km naar het noorden gereisd, namelijk naar Cairns! Ik heb dus de hele oostkust van Australië gehad waarbij ik voornamelijk leuke dingen heb gedaan:) Nu ik in Cairns ben heb ik gister besloten om de rest van mijn trip in Azië door te brengen. Het is namelijk erg lastig om hier een baantje van 1 a 2 maanden te vinden en ik had zo bedacht dat ik hier niet mijn tijd en geld wil verdoen om op een baantje te wachten. Australië is namelijk best wel een duur land en als ik nog leuke dingen wil zien/doen kost me dat super veel geld en dat geld heb ik helaas niet:P Dus vlieg ik volgende week naar Hong Kong om van daaruit naar waarschijnlijk Malaysia, Singapore en Indonesië te vliegen. Ik moet nog even bekijken wat ik precies ga doen, maar waarschijnlijk ga ik de meeste tijd doorbrengen in Indonesië. Vandaag heb ik mijn inentingen gehaald (die hier in Australië volgens mij van goud gemaakt worden ofzo…) dus ben er helemaal klaar voor! De rest van de week zal ik hier voornamelijk nog chillen:) dit bestaat hier uit bij de lagoon (groot stadszwembad) liggen, beetje door de stad lopen en ijsjes van 30 cent bij de Mac halen, veel poolen in het hostel omdat dit gratis is en misschien nog wat goon drinken… net een beetje als afgelopen week zeg maar…

Maarrr daarvoor heb ik niet stil gezeten en een heuse roadtrip gemaakt van Sydney naar Cairns met de enige echte Greyhound bus! Met stops in: Yamba, Byron Bay, Surfers Paradise, Brisbane, Mooloolaba, Noosa, Rainbow Beach, Hervey Bay, Airlie Beach, Townsville, Mission Beach en als laatste stop Cairns waar ik nu ongeveer een week woon. Om te beginnen nog even in Sydney, daar ben ik de een na laatste dag nog super low budget naar de Blue Mountains geweest met de beroemde Three Sisters! Was super mooi en vooral veel gelopen.. De volgende stop was in Yamba waar zo ongeveer het hele SurfCamp van een week daarvoor was, hierdoor was het erg gezellig en stond overdag in het teken van surfen en strand en werden er ’s avonds vooral veel drankspelletjes gedaan met het bekende goon. Daarna was het tijd voor het onder surfers super bekende Byron Bay. Dit gezellige dorpje loopt vol met dreadlocks en surfboards. Hier ben ik samen met Nori heen gereisd. Lekker relaxt sfeertje en je kon er naar het meest oostelijke punt van Australië lopen, wat je dan natuurlijk ook moet doen. Het was een beetje warm maar eenmaal aangekomen bij het meest oostelijke punt konden er mooie foto’s gemaakt worden:) Voor de rest regende het veel dus een stranddagje zat er niet in. Na een paar dagen strand in Surfers Paradise ben ik samen met Nori naar Brisbane gegaan. Toen we daar in het hostel ingecheckt hadden had ik mijn kleine rugzak op mijn bed gezet… nadat ik een uurtje later weer op de kamer kwam bleek dat mijn tas weg was… Eerst dacht ik natuurlijk nog dat ik de tas dan ergens anders had laten staan, maar na het hele hostel doorzocht te hebben was ik er toch wel redelijk zeker van dat mijn tas echt weg was… Even best wel een baalmomentje want mijn paspoort zat namelijk in die tas… Ook was er een kerel niet meer in de kamer die er eerst nog wel was en bij navraag bij de receptie niet ingecheckt was… Dus dacht ik, dan maar aangifte doen bij de politie en een nieuw paspoort aanvragen. Bij het politiebureau aangekomen bleek dat mijn paspoort gevonden was op de hoek van de straat!! Super blij natuurlijk! Tas is niet meer gevonden, maar die was snel nieuw gekocht… De dag erna waren we van plan om een wandeling door Brisbane te maken waarbij we totaal toevallig tegen een gratis concert van The Passenger aan liepen. Dit was wel mooi meegenomen even natuurlijk!. Na Brisbane werd de weg vervolgd naar Mooloolaba waar het stand up paddelen eigenlijk wel het hoogte punt was… daar was niet heel veel te doen dus. Twee dagen later waren we dus in het iets noordelijker gelegen Noosa waar we een kanotour door de Everglades hebben gedaan. Dit hield in, met z’n zevenen drie dagen kamperen in het bos en overdag kanoën over pikzwart water wat super schoon was volgens de tour guide die ons bij de kano’s bracht. De tweede dag gingen we kanoën naar een wandelpad wat uitkwam op een hele grote zandvlakte boven op een heuvel. Wederom mooie foto momentjes. Na Noosa ging ik samen met Nori naar Rainbow Beach wat een klein dorpje is vlakbij Fraser Island, het grootste zand eiland van de wereld. Vanuit hier een tour gedaan van drie dagen waarbij we met een grote groep in vier Toyota Landcruisers het eiland hebben verkend. In de voorste auto zat de begeleider, en in de andere drie auto’s kon je zelf rijden als je dat wilde. Dit was super gaaf waarbij je niet op een gewone weg reed, maar op het strand en zachte zand paadjes door het bos reed. Super mooi eiland met mooie heldere zoet water meren en veel dingo’s. Na het Fraser avontuur was ik van plan om een baantje te zoeken, maar overal waar ik heen belde en mailde was geen werk en heb toen besloten om dan maar verder te reizen en ondertussen werk te zoeken. Na een kleine stop in Hervey Bay ben ik toen met de nachtbus naar Airlie Beach gegaan. Dit is ook een dorpje waar heel veel backpackers komen en een Withsunday tour doen. De Withsundays is een gebied met heel veel kleine eilanden waar het water super helder blauw is. Toen ik er was heb ik een last minute tour geboekt op één van de vele zeiljachten. De tour was super mooi waarbij je ook kon snorkelen en het great barrier reef van dichtbij kon zien:) Dit was echt super mooi met allemaal gekleurde vissen en mooi koraal. Verder veel gezeild wat ik natuurlijk wel leuk vond:). Ook Airlie Beach was super gezellig met veel clubs en kroegen… Na Airlie Beach heb ik nog een uitstapje gemaakt in het rustige Townsville en het wederom rustige Mission Beach. Vanuit Mission Beach heb ik de bus genomen naar Cairns waar ik nu dus ben!

Zo dat was een heel verhaal, maar dit is zo’n beetje mijn reis tot nu toe. Misschien dat ik over een tijdje wel weer een iets recenter verhaaltje schrijf:P