Eerste twee weekjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sten Renema - WaarBenJij.nu Eerste twee weekjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sten Renema - WaarBenJij.nu

Eerste twee weekjes

Blijf op de hoogte en volg Sten

31 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Hier even een berichtje van mij uit het zonnige Australië! ik ben hier nu alweer twee weken en vermaak me prima!

Toen ik twee weken geleden van het vliegveld kwam zou ik met een busje naar het wake up hostel gebracht worden, maar toen ik daar naar vroeg bleek dat die niet meer zo laat reden. Gelukkig wist de beste meneer nog een busje waar ik voor 19 dollar mee kon. Later bij de introductiedag van work & travel kreeg ik dat geld weer terug, dus dat was goed geregeld! Bij het hostel aangekomen was alles gelukkig wel goed geregeld en hielp een Duitser, die 's ochtends aangekomen was, mij even met het zoeken van de kamer.
De eerste dag heb ik alles in Sydney even beken, echt een mooie stad, het Oprah House en de Harbour Brigde waren mooi op loopafstand en het was een lekker weertje;) 's avonds kwam ik voor het eerst Nederlanders tegen:) dit waren Nori en Malou en waren ook net aangekomen in Australië, met hun heb ik nog even een drankje gedronken in de bar van het hostel.
De volgende dag had ik de introductie over het werken en reizen in Australië, hier kon je ook aanmelden voor een weekje surfen. Dit heb ik maar gedaan want als je in Australië bent moet je natuurlijk surfen! 's middags ben ik samen met Nori en Maloe naar het Oprah House en Harbour Brigde gelopen en veel foto's gemaakt:p 's avonds pasta gemaakt in de keuken van het hostel. De derde dag was een chill dagje en zijn we naar het park bij het Oprah House gelopen. Ook moest ik op zoek naar een nieuw hostel, wat een hele uitdaging bleek in het weekend.... Uiteindelijk toch een hostel gevonden wat lekker goedkoop was, maar wel lelijk en beetje vies, maar slapen ging er prima;)
Dag vier zijn we met nog een Deen en een Noorse erbij naar Bondi beach geweest. Het was er een beetje druk, maar het zwemmen was echt vet met hoge golven! Super goed insmeren hier en toch nog beetje verbranden.

Vorige week ben ik dus op surfcamp geweest en dat was echt super leuk! Veel nieuwe mensen ontmoet. Het heeft alleen wel de hele week zo'n beetje geregend, dus dat was wat minder.. Misschien ga ik later wel weer surfen hier want heb nu de basis een beetje onder de knie;)

Terug in Sydney zit ik weer in het Wake-Up hostel tot en met woensdag. Ik slaap op een 8 persoons kamer met Amerikanen en Engelsen, super leuke lui waar ik gisteravond op de kamer een vaag drankspel mee heb gedaan. Het bier is hier trouwens niet te betalen, dus koopt iedereen goedkope pakken wijn (goon) is niet te zuipen maar het motto is dat er alcohol in zit...:P ik zou vroeg op bed, maar het was uiteidelijk half 3...
Gister ben ik met Nori, Maloe en twee Duitsers naar de dierentuin geweest. Dat was echt super mooi! de zoo was op een berg met een super mooi uitzicht van de skyline van Sydney met het Oprah House.

Nu ben ik bij het work & travel kantoor aan het (gratis:P) internetten en dingen aan het regelen zoals Australische bankrekening. Ook ga ik zoeken naar werk. Waarschijnlijk vertrek ik woensdag uit sydney omdat het best duur is hier, en ik heb de stad nu wel zo'n beetje bekeken. Mijn plan is om naar Byron Bay te gaan en daar verder te zoeken naar werk. Byron bay is namelijk een echt surfplaatsje met mooie stranden en leuke kroegjes enzo..

Ik zal later even foto's posten, want ik zit hier op een andere computer..


Groetjes daar en ik laat wel weer eens een berichtje achter:P


  • 31 Maart 2014 - 08:45

    Willem:

    Ziet er daar erg mooi uit! En super leuk zoveel andere internationalen tegenkomt!

  • 31 Maart 2014 - 18:46

    Sanne:

    Heeee Neefie! Klinkt alsof je het super naar je zin hebt daar! Goed om te horen:) heb aan je gedacht de afgelopen weken! En die basis voor t surfen moet je natuurlijk wel uitbreiden naar gevorderden niveau he;) maar dat gaat wel goed komen in Australië denk ik!

    Ook tof dat je al zoveel mensen hebt ontmoet! Dat is het leuke aan in je eentje zo'n reis maken denk ik, dan maak je veel sneller contact. En kun je nog ergens bij een zeilschool aan t werk, of is dat daar niet gebruikelijk? En gaan er mensen met je mee naar Byron Bay of ga je in je up?

    Heel veel plezier en succes met t vinden van werk en hoop dat je wat leuks vindt! Ik blijf je verhalen volgen in ieder geval:)

    Xxx en groetjes van ruben!

  • 01 April 2014 - 11:10

    Wiene Loerts:

    Ha Sten,
    Wat een belevenissen in een paar dagen! Ik zie dat het water in ieder geval blijft trekken. Waarschijnlijk heb je bij het surfen veel voordeel van de kennis die van het zeilen hebt. Het is bijzonder om zoveel nationaliteiten bij elkaar te zien. Allemaal jonge mensen die de wereld verkennen! Geweldig! Geniet er van en ......yrzen redt zich wel met het zomerklaar maken van de boot!
    Groetjes, Wiene.

  • 04 April 2014 - 17:48

    Oma En Opa Jos En Jan Douma:

    Hoi Sten,
    Wat leuk om je reisverslag te lezen. Je hebt al heel wat van Sydney gezien en je bent ook wezen surfen. Kun je ooit met Luzia en Mirjam in de branding van de diverse zeeën surfen !
    We kijken al weer uit naar je volgende reisverslag, misschien heb je intussen een baantje gevonden.
    Wij hebben al diverse fietstochten gemaakt, we hebben nu allebei een E-bike.
    We halen de atlas erbij om te zien waar je bent. We hebben het vaak over je en reizen in gedachten met je mee. Geniet er maar van Sten !!!
    Groetjes en liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sten

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 2733

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 05 Augustus 2014

Australie!!!!

Landen bezocht: